Δραστηριότητες για όλες τις τάξεις του δημοτικού

Σχολικές εκδρομές, σχολικές εκδηλώσεις, αποκριάτικους χορούς, χορούς αποφοίτησης της ΣΤ΄ και πολλά άλλα.

Το κέντρο συνεργάζεται με πιστοποιημένους φορείς αλλά και συνεργάτες εξειδικευμένους σε διάφορα αντικείμενα. Στα πλαίσια της εξέλιξης και της αναζήτησης για το καλύτερο παιδαγωγικό έργο, αναπτύξαμε θεματικές ενότητες που αφορούν σύγχρονα προβλήματα παιδιών και είναι κατάλληλες για μαθητές δημοτικού, οι οποίες περιγράφονται παρακάτω:

 

Θεματικές ενότητες:

  • Τρόποι προστασίας του εαυτού μου και των γύρων μου

Είναι ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων που απευθύνεται σε μαθητές του δημοτικού προσαρμοσμένο στην κάθε ηλικία. Μέσα από παιχνίδι και παιδαγωγικές μεθόδους οι μαθητές θα διδαχτούν τρόπους αντιμετώπισης διαφόρων έκτακτων αναγκών που μπορούν να συμβούν από το σπίτι, το σχολείο, τον δρόμο, μέχρι την παιδική χαρά. Στόχος του προγράμματος είναι να δώσουμε στα παιδιά ¨εργαλεία¨ αυτοπροστασίας, και να τα βοηθήσουμε να γίνουν ανεξάρτητοι αλλά και χρήσιμοι άνθρωποι.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα αφορά ένα τμήμα κάθε φορά και θα διαρκεί 2 εκπαιδευτικές ώρες. Η εκπαίδευση θα είναι διαδραστική, βιωματική και θα συνοδεύεται από ανάλογα παιχνίδια. Η ενότητα πραγματοποιείται κατόπιν ραντεβού. Είσοδος 4.00 ευρώ ανά μαθητή.

 

  • Σχολικός εκφοβισμός.

O σχολικός εκφοβισμός μέσα από τα μάτια του «θύτη» και του «θύματος» (Μιλάω για τα συναισθήματά μου).

Δημιουργώ ασπίδα προστασίας και μαθαίνω πώς να απαντάω στο “θύτη”.

Αφήνω τα χέρια και τα λόγια που πληγώνουν και βρίσκω νέους τρόπους να λύνω τις συγκρούσεις και να λέω ό,τι με θυμώνει.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα αφορά ένα τμήμα κάθε φορά και θα διαρκεί 2 εκπαιδευτικές ώρες. Η εκπαίδευση θα είναι διαδραστική, βιωματική και θα συνοδεύεται από ανάλογα παιχνίδια. Η ενότητα πραγματοποιείται κατόπιν ραντεβού. Είσοδος 4.00 ευρώ ανά μαθητή.

 

  • Παιχνίδια συνεργασίας και ομαδικότητας

Πρόγραμμα που σκοπό έχει να αναπτύξει τις συναισθηματικές δεξιότητες των μαθητών. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αποτελείται από ολιγόλεπτα παιχνίδια καθώς και μεγαλύτερες ομαδικές δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν και σταδιακά αναπτύσσουν την συνεργασία, την εμπιστοσύνη και την αλληλεπίδραση των παικτών για να πραγματοποιηθούν.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα αφορά ένα τμήμα κάθε φορά και θα διαρκεί 2 εκπαιδευτικές ώρες. Η εκπαίδευση θα είναι διαδραστική, βιωματική και θα συνοδεύεται από ανάλογα παιχνίδια. Η ενότητα πραγματοποιείται κατόπιν ραντεβού. Είσοδος 4.00 ευρώ ανά μαθητή.

1. "ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΜΟΥ"

 Είναι ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων που απευθύνεται σε μαθητές του δημοτικού προσαρμοσμένο στην κάθε ηλικία. Μέσα από παιχνίδι και παιδαγωγικές μεθόδους οι μαθητές θα διδαχτούν τρόπους αντιμετώπισης διαφόρων έκτακτων αναγκών που μπορούν να συμβούν από το σπίτι, το σχολείο, τον δρόμο, μέχρι την παιδική χαρά. Στόχος του προγράμματος είναι να δώσουμε στα παιδιά ¨εργαλεία¨ αυτοπροστασίας, και να τα βοηθήσουμε να γίνουν ανεξάρτητοι αλλά και χρήσιμοι άνθρωποι.

Θεματικές ενότητες:

Α)Για τους μαθητές των Α' και Β' τάξεων:

1.Η ασφάλεια στο σπίτι. Ο έλεγχος  της εισόδου - εξόδου.

2.Η κλήση των αριθμών αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών.

Β)Για τους μαθητές των Γ' και Δ ' τάξεων:

Οι ενότητες (1) και (2).

3)Η ασφαλής κίνηση στον δρόμο (απέναντι στον κίνδυνο τροχαίου δυστυχήματος - απέναντι στους κακοποιούς).

Γ) Για μαθητές των Ε' και Στ' τάξεων:

Οι ενότητες (1),(2) και (3).

4.Ασφαλές περιβάλλον στο σπίτι, στο σχολείο, στον δρόμο, στους χώρους άθλησης ή αναψυχής και αλλού. Ο εντοπισμός των κινδύνων και η λήψη μέτρων προστασίας.

5.Σεισμός, Πυρκαγιά, Πλημμύρα, Έντονα καιρικά φαινόμενα.

9.Εφόδια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, στην τσάντα ή τις τσέπες του κάθε παιδιού.

 

Πρόσθετες πληροφορίες:1)Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα αφορά ένα τμήμα κάθε φορά και θα διαρκεί 2 εκπαιδευτικές ώρες. 2)Θα περιλαμβάνει 2 εκπαιδευτικές ενότητες. Η εκπαίδευση θα είναι διαδραστική, βιωματική και θα συνοδεύεται από ανάλογα παιχνίδια. 3)Η παρουσία και συμμετοχή του δασκάλου-ας του κάθε τμήματος θα είναι απαραίτητη.4)Η επιλογή των ενοτήτων θα γίνεται σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη και την επικαιρότητα.

 

Υπεύθυνος Προγράμματος:

Ευάγγελος Παπαϊωάννου

Εκπαιδευτής Ενηλίκων,

Πιστοποιημένος σε θέματα Έκτακτων Αναγκών από τον Ε.Ο.Π.Π.ΕΠ

 

 

2. "ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ (BULLING)"

 Το εργαστήριο Σχολικού Εκφοβισμού (Bulling) είναι σχεδιασμένο για παιδιά δημοτικού και προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία και την τάξη των μαθητών.

 

Μέσα σ’ ένα κατάλληλα διαμορφωμένο πλαίσιο, με την καθοδήγηση  Παιδοψυχολόγου και Ψυχοπαιδαγωγού με  ''εργαλεία'' το παιχνίδι και τα παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά μαθαίνουν να βρίσκουν τρόπους για να βοηθούν τον εαυτό τους, όταν δέχονται (επίμονα πειράγματα, λεκτική και σωματική βία). Ταυτόχρονα ενισχύουν την αυτοπεποίθηση τους, ώστε να χτίσουν μία ασπίδα προστασίας για τον εαυτό τους.

 

Στόχος του εργαστηρίου είναι να προσεγγίσει ολιστικά το θέμα του σχολικού εκφοβισμού και να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν ακριβώς το ''μηχανισμό'' του, ώστε να σταματήσουν να πέφτουν στην παγίδα του θύματος.

Θεματικές ενότητες:

  • O σχολικός εκφοβισμός μέσα από τα μάτια του «θύτη» και του «θύματος» (Μιλάω για τα συναισθήματά μου).
  • Δημιουργώ ασπίδα προστασίας και μαθαίνω πώς να απαντάω στο “θύτη”.
  • Αφήνω τα χέρια και τα λόγια που πληγώνουν και βρίσκω νέους τρόπους να λύνω τις συγκρούσεις και να λέω ό,τι με θυμώνει.

 

Πρόσθετες πληροφορίες: 1)Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα αφορά ένα τμήμα κάθε φορά και θα διαρκεί 2 εκπαιδευτικές ώρες. 2) Η εκπαίδευση θα είναι διαδραστική, βιωματική και θα συνοδεύεται από ανάλογα παιχνίδια.

 

Υπεύθυνοι προγράμματος:

Ε.Ι.Μ.Α.Ι., Κέντρο Συμβουλευτικής

 

 

3. "ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑΣ"

Ένα πρόγραμμα του Tranzistor Kids Club, το οποίο έχει διαμορφωθεί από παιδαγωγούς αλλά και ενεργούς εθελοντές Προσκόπους  και σκοπό έχει μέσα από ειδικά παιχνίδια και δραστηριότητες να αναπτύξει τις συναισθηματικές δεξιότητες των μαθητών, όπως συνεργασία, ομαδικότητα, εμπιστοσύνη κ.α., χαρακτηριστικά πολύ σημαντικά σε κάθε άνθρωπο και απαραίτητα να διαμορφωθούν στην παιδική ηλικία.

 

Το πρόγραμμα αποτελείται από ολιγόλεπτα ζωηρά αλλά και ήρεμα παιχνίδια, και από πιο μεγάλες δραστηριότητες , οι οποίες απαιτούν την συνεργασία και την ομαδικότητα των παικτών για να πραγματοποιηθούν. Επίσης υπάρχει μια σειρά από παιχνίδια εμπιστοσύνης, τα οποία σταδιακά βελτιώνουν την σχέση των συμπαικτών.

 

Ο σκοπός του προγράμματος είναι όχι μόνο να βελτιώσει την συνεργασία των μαθητών κατά την διάρκεια των παιχνιδιών αλλά να περάσει αυτές τις αρχές στα παιδιά και να τις εφαρμόσουν στην καθημερινότητά τους.